EET - jak zkontrolovat odeslané tržby

Aby program správně komunikoval s EET, musí být provedeno základní nastavení. Popis nastavení najdete v tomto článku. Jak odesílat jednotlivé doklady se dozvíte v článku o odesílání faktur do EET.

Pro snadnou kontrolu stavu odeslání tržeb do EET můžete kliknout v horním menu programu 2HCS Fakturace 4 na volbu "EET - doklady". Otevře se okno s přehledem všech dokladů, které podléhají EET a u každého z dokladů uvidíte jeho stav neodesláno/varování/OK/chyba . Také můžete kliknutím na tlačítko "detail" u každého dokladu otevřít okno s detaily komunikace s EET.

V přehledu dokladů můžete nastavit filtr pro období např. za posledních 7 dní a po kliknutí na tlačítko "Nastavit filtr" program ukáže jen doklady vytvořené v tomto období a provede kontrolní součet celkové tržby, odeslaných dokladů a neodeslaných dokladů. Tyto součty můžete porovnat s přehledem tržeb, který lze zobrazit v sekci "součty" po přihlášení do daňového portálu. Můžete si tak vždy ověřit, že vše co jste odeslali je opravdu v EET evidováno.

 

Pokud chcete, můžete s daňovým portálem porovnat i konkrétní odeslané doklady. Je však potřeba na daňovém portálu v sekci "tržby" vytvořit žádost o detailní údaje o evidovaných tržbách. Dostanete soubor, který lze otevřít v programu MS Excel, nebo LibreOffice, případně OpenOffice nebo jiném tabulkovém programu. Z přehledu odeslaných dokladů v 2HCS Fakturace pak můžete provést export do podobného formátu kliknutím na tlačítko "Export CSV" a výsledný soubor otevřít ve stejném programu jako soubor z daňového portálu. Pak už je snadné porovnat  odeslané doklady.

Také je možné přehled tržeb v nastaveném období vytisknout na tiskárnu, nebo uložit do PDF soubor. Výsledná sestava vypadá takto:

 
 
Sdílejte tento článek: